středa 29. srpna 2012

První pomoc





Krásné ráno vám přeji..

Ráda bych vám napsala o mém včerejším zážitku..
Kdo má rád,tak si může ke čtení pustit meditační hudbu,kterou jsem pro vás našla..

Včera jsem se po dlouhé prázninové době,kterou jsem trávila víceméně stále s dětmi, dvěma až čtyřmi,dostala do stavu velké vyčerpanosti fyzické i psychické..
Společný oběd se syny a přítelkyněmi byl už jen třešinka na dortu..
Můj stav byl na mě myslím dokonale vidět,protože přítelkyně vybrala bližší restauraci,abych nemusela tak daleko tlačit kočár a nějaký cizí,velmi milý pán se rozplýval nad úžasností mých dětí (zřejmě ,aby podpořil mé snažení v roli matky:-))

Když už mi začínalo vadit i to,jak děti promluví,řekla jsem si dost!!!
Zavola jsem své mamince,která není moc hlídací babičkou,z důvodů,které chápu a snažím se na ně brát ohled a řekla jsem ,že potřebuji pomoct v podobě jednoho volného odpoledne a noci,abych mohla nabrat dech..
Mamka akčně zareagovala a za hodinku už si odváželi děti na venkov..

Nastalo kýžené ticho a klid..
První pomocí v těchto situacích bývájí telefonáty s mými nejmilejšími, lehátko pod stromem,káva ,kniha a stohy časopisů na prohlížení..
V jednom z nich jsem objevila "znenadání" Devatero Trpitelek,kde jsem se v pár bodech dokonale našla..

1.Nezastavíš se
2.O pomoc si říkat nebudeš
3.Neustále uklízet budeš
4.Na lásku zapomeneš
5.Spánek si zkrátíš
6.V jídle se odbývati budeš
7.Volný čas na nicnedělání si odepřeš
8.Na svůj vzhled dbáti nebudeš
9.A vyčítat vše budeš..

Samozřejmě jsem se v pár bodech poznala a na další měla našlápnuto,takže jsem začala jednat:-)
Dopila jsem kávu a udělala si dámský večer čistě podle mé režije:-)
V koupelně,kde proběha kompletní údržba mé unavené schránky od vlasů až po paty,jsem strávila skoro hodinu:-)
Pak jsem se v dobré náladě odhodlala napsat jedné paní spisovatelce, jejíž článek mě nadchl a světe div se,okamžitě odepsala:-)
Následovalo večerní kino..
Nádherný film Vévodkyně mě rozplakal ,potěšil,uvolnil a uspokojil..
Následovalo další emailové povídání s paní spisovatelkou a pak jsem mohla klidně usnout a na nic nemyslet..

Opět jsem si uvědomila,jakou chybu dělám,když se stále snažím o dokonalost a na sebe zapomínám..
Je nádherné ráno,nový den a já si vyvěšuji na lednici Devatero trpitelek,aby mi neustále připomínalo mé konání a nenechalo mě sejít z cesty..

Jaká je vaše první pomoc,když  Dušička lapá po dechu?

Přeji vám všem krásný,klidný a láskyplný den
Brigit

13 komentářů:

  1. Milá Brigitko ve všem co jsi napsala jsem se tak nějak poznala , vlastně celý článek je jako by psaný o mě , až na to, že já tedy nikdy nezažila to, že by si nějaká babička děti odvezla a dopřála mi chvilku klidu a možnost nadechnutí.. nejsou hlídací... jak píšeš a devatero trpitelek .. všechny body pasují má milá.. nemám žádnou první pomoc když má dušička lapá po dechu musím jít dát a prostě si tak nějak pomoci sama jít dál i když se člověk necítí dobře , sice to chvíli trvá než se z toho člověk bez jakékoliv změny dostane a myslím si že se to i v člověku hromadí , ale pak se kouknu na své děti a řeknu si že jsou zdravé , krásné, milí a snad i spokojené a to je nejvěší štěstí a tak to pak jde... měj krásné dny , ty mé na mateřské končí a vracím se do práce a malá jde do školky ,tohle období nemám ráda, moc mě to trápí, ale bohužel prostě nic jiného nejde udělat. .pa
    a děkuji za ocenění Dita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahá Dituško..
      Když čtu Tvé řádky,je mi smutno..Copak se nikdo nenajde kdo by Ti ulevil?Co Tvůj manžel?kamarádky?Zkus si někomu říct,uvidíš,že to půjde..Já to dělám také v nejvyšší nouzi,ale opravdu je to třeba,abychom byly pro naše děti šťastné a spokojené..kdybych bydlela blíž,tak Ti pohlídám ráda!!!
      Nejsi šťastná ve své práci,že se tam netěšíš?
      Děláš tak nádherné věci,co kdyby jsi se tím živila?Nešlo by to?
      Moc ráda bych Ti pomohla milá..
      Stačí si jen přát,vždyť víš..přej si a jdi za svými sny..Uvidíš,že když budeš chtít,tak se velmi rychle začnou plnit..
      Měj se co nejlépe a moc díky za Tvé řádky a za důvěru..
      Bi

      Vymazat
  2. MILÁ Brigit zdá se mě,že se ve tvém psaní taky poznávám před několika lety.
    To co prožíváš tě naučí najít si čas sama na sebe,každý znás se potřebuje občas nadechnout.
    Taky jsem to neuměla ,ale včil si to dopřávám.
    Miluji procházky v přírodě ten klid a krása kolem ty mě vždy nakopnou a dodají sil.
    Přeji aby jsi si na sebe vždy dokázala udělat čas a užila jsi si ho jen tak pro sebe:) pa a krásné dny.
    Moc ráda za Tebou chodím na blog.
    PA Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško,
      Moc Ti děkuji za Tvé řádky..Mám tedy naději:-)pokusím se na Tebe myslet a říkat si,že časem to určitě půjde..Je to lepší a lepší,tak snad jednou..
      Jsem moc ráda,že Ty jsi si ten svůj způsob relaxace našla a je Ti dobře..
      Díky za návštěvy..Jsem štastná,že se Ti u mě líbí..
      Krásné dny plné ticha a nádherných procházek Ti přeji.
      Bi

      Vymazat
  3. Moje milá Bi..dokonale popsán stav duše mnoha z nás..
    Díky za světélko, kterým jsi...
    Hugs drahá!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahá Danuško..
      Vím,tímto vším jsi si prošla a stále procházíš..
      Nedejme se..Zvládneme to,protože jsme holky šikovné:-)
      Díky za krásné řádky..
      Měj se co nejlépe milá
      Bi

      Vymazat
  4. V tých bodoch sa spoznávam /vo všetkých!/pomóóóóc...:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsi přijď lehnout za mnou na zahradu:-)
      Měj se co nejlépe Bibuško..
      Brigit

      Vymazat
  5. Dívky, nezoufejte! Bude to trvat dlouho, ale ten frmol a kolotoč jednou pomine. Pak najednou zjistíte, že děti vylétly z hnízda, žijí si svůj život a vás nepotřebují a budete si gratulovat, když se uvidíte a uslyšíte dvakrát do měsíce. Pak zjistíte, že máte najednou spoustu času samy pro sebe, že byste se mohly věnovat všemu, co jste si dlouhá léta odpíraly, ale najednou vás to vlastně ani nebaví. Člověk celý život hledá nějakou rovnováhu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Oli..
      Velice děkuji za Váš moudrý komentář,prověřený praxí a zkušenostmi..Je to tak ,jak píšete..Tíživé tady a teď má v budoucnu naprosto jinou nostalgickou perspektivu:-)
      Je nutno hledat rovnováhu v každé době..Tak to je..
      Děkuji za Vaše povzbuzení a návštěvy..
      Krásné dny
      Brigit

      Vymazat
  6. Jak já si můžu připadat unavená, když vy maminky zvládáte ke všemu ještě péči o Vaše dítka?:-) Ale světe div se, také jsem se v devateru objevila. Nojooo, teď si připadám uhoněná, nevím co dřív, mám pocit, že nestíhám, že tohle všecko, co jsem si nabrala na hrb nemůžu zvládnout, ale co teprve za pár let, až mi bude za sukní běhat nějaký prcek?:D No dámy, vážně klobouk dolů:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Verunko..
    Díky za pěkný komentík věnovaný všem maminkám a jsem si naprosto jistá,že Ty se svou tvořivostí budeš se svými dětmi odpočívat při výrobě čehokoliv:-)
    Měj se moc hezky a žádné stesky přeje
    Brigit

    OdpovědětVymazat
  8. Díky Brigit, hned tisknu! Poslední dobou se mi daří zvolnit, ale tohle je ta pravá brzda.
    Prímový den,
    J.=)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..