neděle 16. prosince 2018

Odvaha




Poté, co jsem uveřejnila svou videonahrávku na sexuální téma, mi jeden přítel napsal:" Jsi odvážná."
Pokud je za odvahu považováno to, že říkám otevřeně a bez obalu věci, o kterých se mluví jen za zavřenými dveřmi, pak jsem asi odvážná.
Tomáš zřejmě tušil, jakou vlnu připomínek, úžasu, u některých i silných emocí a nevole můj veřejný projev k tak ožehavému tématu spustí.
Stalo se a já pečlivě a puntičkářsky pozorovala, co se děje uvnitř mě, čtoucí některé komentáře, či zprávy.
Kdykoliv nás něco vyprovokuje, nebo zabolí, nebo máme tendence obhajovat či vysvětlovat, to vše patří do našeho tajného sejfu s nápisem NEVYŘEŠENO!
Pro mě momentálně nejvyšším stupněm odvahy je schopnost připustit si, že cokoliv mě zraňuje venku je můj odraz a možnost k sebereflexi, nikoliv útok zvenčí, od všech těch "zlých a závistivých lidí".
Pokud opravdu v mém životě platí, že jsem vždy na prvním místě a všechno a vždy dělám kvůli sobě, o čem jsem přesvědčená, pak to jinak být nemůže.

Téma odvahy mě začalo zajímat.
Co je to vlastně pro mě, když je někdo odvážný?

Myslím, že každý jsme v určitých momentech a etapách svého života velmi odvážní.
Pro mě je odvážné už jen to, zamilovat se do druhého člověka, pojmout ho za právoplatného partnera a zplodit s ním děti, i když dopředu nikdy nevím, jak tento projekt vlastně dopadne.
Když si vzpomenu na svůj první porod, při kterém jsem vůbec netušila, co mě čeká, musím konstatovat, že všechny nastávající mámy, jsou nesmírně odvážné.
Velkou odvahou a zkouškou osobní statečnosti je moment, kdy se dva lidé rozcházejí, rodina se rozpadá a oni zvládnou vše v úctě a slušnosti vyřešit.
Dalším velkým odvážným počinem je pro mě výchova dětí v počtu jednoho dospělého, většinou mámy, což je v dnešní době velmi známý a běžný projev osobní statečnosti a odvahy, který je podle mě velmi nedoceňovaný.
Velkou odvahu vyžaduje přežít bez větších karambolů pubetu dětí. Dát jim pak v 15 letech a někdy i podstatně dříve, důvěru a vypustit je do světa, coby samostatné jednotky, bez manipulace, příkazů a ovlivňování, to by si zasloužilo přímo metál za statečnost.

Dalším momentem osobní statečnosti a odvahy je pro mě fakt, když se člověk dostane do zdravotních, finančních či existenčních problémů a místo, aby si neustále stěžoval na nepřízeň osudu, tak veškerou svou energii věnuje tomu, aby našel cestu ven a svou situaci zlepšil ke své spokojenosti.
Velmi odvážní jsou pro mě lidé, kteří věřím svým vizím a snům, i když je všichni ostatní zrazují a jsou si za svým, protože je to činí šťastnými.

Odvážným krokem, je pro mě rozhodně chvíle, kdy si člověk uvědomí, že něco udělal špatně, někomu svým slovem, nebo skutkem ublížil a následně dokáže přijít a omluvit se. Myslím, že je to esence jakéhosi osobního hrdinství, které je těsně před vymřením, protože s příchodem svobody, demokracie a motivačních knih se lidská slušnost, soucit a láska, občas začaly schovávat za slovíčkaření a oháněním se výroky moudrých, které sice bývají vytrženy z kontextu, ale když máme tu demokracii a svobodu slova, tak vlastně každý může říkat co chce a kdy chce.

S tímto však úzce souvisí odvážně obhajovat své názory a postoje vůči autoritám, které se nás často snaží vmanipulovat do něčeho, co vlastně nechceme. Odvaha slušně a důrazně zdůvodnit své konání občas vyžaduje v těchto případech nemalé úsilí.

A vůbec za jeden z nejvíce odvážných kousků považuji situaci, kdy člověk začne přijímat dobré i špatné, co k němu přichází, přestane věci balit do růžového papíru a je ochoten vidět vše, tak jak je bez posuzování a odsuzování.
Uvěřit sobě, svým pocitům a prožívat rčení " vše je dobré".

Opět docházím k tomu, že velmi odvážným skutkem je absolutní návrat k sobě samotné a život sám.
Samotný život nám totiž jistojistě dovolí projevovat svoji osobní statečnost den co den, při řešení těch " nejbanálnějších " situací. Být šťastný! To je panečku odvaha.
Krásné dny v lásce a pokoře přeji nám všem
Bi

Ps: Další videa najdete : Srdcová cesta You Tube
https://www.youtube.com/channel/UCjX_GNukNyYEnRyzkFLT4Sw

2 komentáře:

  1. Ahoj Brigit, krásné zamyšlení, moc ráda jsem poslouchala a rezonuji souhlasně :):) Možná mně jen napadla myšlenka ohledně sexu v dlouhodobých vztazích...Myslím, že zde je ještě další rozměr, který se týká mnoha oblastí partnerského soužití a úplně stejně i sexu a to kompromisu a hledání zdravé a šťastné míry v něm pro oba i vztah, která je pro každý vztah individuální a specifická...Myslím tím, že jsou vztahy,které vědomě pracují na partnerství ve kterém je hlavním tématem integrita a autenticita obou..a které vnímají milování jako jedno z nejsilnějších vyjádření tohoto tématu..A kompromis v této oblasti ( miluji se i když nejsem úplně naladěn - pro druhého)téměř nepřichází v úvahu a učí se ho nedělat..A pak je ta opačná část spektra vztahů , kdy ve vztahu jde o maximální funkčnost a soulad ,harmonii v rodině,společnou práci a kde si dva vychází vstříc i v sexu a pomáhají si tak to celé fungování v lásce udržovat, zpříjemnit i za cenu kompromisů ve všech oblastech i v sexu...Myslím, že každý vztah je určitým vyjádřením a hledáním té zdravé a šťastné míry mezi těmito dvěma póly ...Nic není špatně, horší, lepší..vše má své výzvy, své lekce, svá dosažení a potřebnou zkušenost..Krásné dny :) A ještě jednou díky za sdílení videa a myšlenek..:)

    OdpovědětVymazat
  2. Milé modré prasátko:-)
    Děkuji za krásnou úvahu na sexuální téma i za návštěvu.Je to téma velmi tvárné a myslím , že i dost přizpůsobivé, podle vývojových fází člověka a také partnerů, kteří se navzájem potkávají. POhled na sex a sexualitu se mi proměnili hodně. Těším se na další prožitky, které mi třeba dny příští přinesou.
    Přeji Ti naplněné dny
    Bi

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..