sobota 9. listopadu 2019

Kočka nebo myš


Zdroj Pinterest
Byl krásný slunečný den a já se zrovna smála uprostřed voňavé zahrady,
absolutně nepřipravená na to, co za chvíli uvidím a jaké drama se před mými zraky odehraje.
Když přiběhla, vůbec jsem si  nejdříve ničeho nevšimla.
Byla sněhově bílá a chtěla se mazlit.
Až když jsem ji pohladila, uviděla jsem, jak jí z tlamy koukají malé nožky.
Fuj...lovkyně sežrala myš...
To přece kočky normálně dělají.

Najednou z ničeho nic, tu domněle mrtvou myš vyplivla.
Vůbec nebyla mrtvá.
Začala zmateně pobíhat a snažila se zachránit si holý život.
Kočka si s ní začala pohrávat. Poskakovala kolem ní, tlapkou ji občas praštila, a když se přestala hýbat, opět ji popohnala k akci, protože unavená, polomrtvá a ležící jí evidentně nebavila.
Myška hledala z posledních sil cestu do bezpečí a kočka ji dostihla u každé díry, kde měla šanci na únik.
Kočka si tu hru velmi užívala. Radostně poskakovala kolem myši, okousávala jí a opět vyplivovala polomrtvou na trávu, aby s ní stále hrála tu nekonečnou hru na honěnou, u které jeden trpí a druhý se velmi baví.

Sevřel se mi žaludek.
Uviděla jsem zcela jasně a poprvé v životě, jak taková hra, končící smrtí vlastně probíhá.
Pak se stalo něco, co jsem absolutně nepředpokládala, a kdybych to neviděla na vlastní oči, nikdy neuvěřím.
Myš, absolutně unavená, ožužlaná a dezorientovaná se místo útěku naprosto odevzdaně vydala směrem ke kočce.
Jako by čekala a zároveň prosila tu poslední ránu, nebo spíše zakousnutí z milosti.
Závěr jsem už vidět nechtěla. Bylo jasné kdo vyhraje.

Udělalo se mi špatně při pomyšlení, kolikrát jsem takové hry a honičky absolvovala ve svém životě já.
Často, velmi často jsem byla myší, která odevzdaně čekala na své sežrání, tou záludnou, hravou a veselou kočkou, která si přece jen hrála.
Myška pro ni byla jen jednou jednohubkou z mnoha.
Jen hračka, kterých běhají po světe spousty.

A co když jsem někdy někomu ublížila jako kočka?
Co když ho to bolelo, jako tu myš?
Co když naši hru rozcházel dlouhé týdny, měsíce, nebo roky?

Kočka odběhla, myš ležela mrtvá v trávě a já se rozhodla skoncovat se všemi hrami ve svém životě.
Vždycky to totiž jednoho bolí.
Je jedno, jestli jsi kočka, nebo myš.....

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..